Á L T A L Á N O S S Z E R Z Ő D É S I F E L T É T E L E K
PREAMBULUM
A jelen Általános Szerződési Feltételek tartalmazzák Borsos Marcell egyéni vállalkozó weboldalának és applikációjának használatára vonatkozó általános szerződési feltételeket. Kérjük, hogy csak akkor vegye igénybe Szolgáltatásainkat, amennyiben a jelen dokumentum minden rendelkezését kötelező érvényűnek elfogadja. A jelen dokumentum nem kerül iktatásra, a szerződés kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre.
ÉRTELMEZŐ RENDELKEZÉSEK:
- „Társaság”: Borsos Marcell egyéni vállalkozó
- „Felhasználó”: az a természetes személy, jogi személy vagy jogi személyiség nélküli szervezet, aki / amely a Társaság által kínált Szolgáltatást igénybe veszi.
- „Felek”: jelen Általános Szerződési Feltételekben a Társaság és Felhasználó együttesen.
- „Applikáció”: A Társaság által üzemeltetett applikáció, ahol a Felhasználó a Társaság által nyújtott / közvetített Szolgáltatást igénybe tudja venni.
- „Weboldal”: A Társaság által a borsosmarcell.hu cím alatt üzemeltetett weboldal, ahol a Felhasználó a Társaság által nyújtott / közvetített Szolgáltatást igénybe tudja venni.
- „Szolgáltatás”: a Társaság által a Felhasználó részére, az Applikáción és Weboldalon keresztül nyújtott / közvetített szolgáltatása – elsősorban (de nem kizárólag) a Weboldalon vagy az Applikációban elérhető online videótár hozzáférés, előfizetés.
- „Általános Szerződési Feltételek / ÁSZF”: a jelen általános szerződési feltételek.
JELEN ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEKRE VONATKOZÓ JOGSZABÁLYOK:
- 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről;
- 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről;
- 2008. évi XLVII. törvény a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról;
- 2007. évi CXXVIII. törvény az általános forgalmi adóról;
- 2000. évi C. törvény a számvitelről;
- 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról;
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről;
- 45/2014. (II.26) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól.
1. BEVEZETŐ RENDELKEZÉSEK
1.1. A jelen Általános Szerződési Feltételek szabályozzák a Felek jogait és kötelezettségeit, arra az esetre vonatkozóan, amennyiben a Felhasználó a Weboldalon vagy az Applikációban a Társaság által nyújtott / közvetített Szolgáltatást igénybe veszi.
1.2. A jelen Általános Szerződési Feltételek a Társaság Weboldalán és Applikációján keresztül nyújtott / közvetített Szolgáltatásra terjednek ki.
1.3. A jelen Általános Szerződési Feltételek elérhetőek, hozzáférhetőek, illetve letölthetőek a Társaság Weboldaláról, továbbá elérhetőek és hozzáférhetőek az Applikációban egyaránt.
2
1.4. Amennyiben a jelen Általános Szerződési Feltételek alapján a Felhasználó a Weboldalon és az Applikáción keresztül a Társaság által nyújtott / közvetített Szolgáltatást igénybe veszi, úgy kizárólag elektronikus szerződést köteles kötni a Társasággal, mely elektronikus szerződés nem kerül iktatásra, így nem minősül írásbeli szerződésnek. Az ilyen szerződéseket a fogyasztók védelméről szóló 1997. május 20-i 97/7/EK európai parlamenti és tanácsi irányelvnek való megfelelést szolgáló, a távollevők között kötött szerződésekről szóló 17/1999. (II. 5.) Korm. Rendelet szabályozza.
1.5. A jelen Általános Szerződési Feltételek 2024. január 1. napjától hatályosak és a Társaság általi visszavonásáig maradnak hatályban. A Társaság a jelen Általános Szerződési Feltételeket egyoldalúan jogosult módosítani. Amennyiben a jelen Általános Szerződési Feltételek bármely okból (pl.: a Társaság működésével, működtetésével kapcsolatos okból, jogszabályváltozás miatti okból) módosulnak, úgy arról a Társaság a Felhasználót e-mail üzenet útján a változás hatályba lépését legalább 72 órával megelőzően tájékoztatja.
1.6. Jelen Általános Szerződési Feltételek kiterjednek a Felek közötti valamennyi online létrejött jogügyletre, akár Magyarország területén belül, akár azon kívül.
1.7. Jelen Általános Szerződési Feltételek általános jelleggel szabályozzák a Felek között létrejövő jogviszonyokat. A Felek jelen Általános Szerződési Feltételekkel rendelkezéseitől közös megegyezéssel, írásban bármikor eltérhetnek, a Felek között létrejövő külön megállapodásokat a jelen Általános Szerződési Feltételek szabályaitól eltérő rendelkezéseket tartalmazhatnak, illetve jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott tárgykörökre is kitérhetnek.
2. A TÁRSASÁG, MINT SZOLGÁLTATÁS NYÚJTÓ ADATAI
2.1. Név: Borsos Marcell egyéno vállalkozó
Székhely: Budapest, 1112
Adószám: 68282235-1-43
Képviseletre jogosult: Borsos Marcell
E-mail elérhetőség: info@borsosmarcell.hu
Telefonszám: +36305542102
2.2. Tárhely-szolgáltató adatai:
1096 Budapest, Thaly Kálmán utca 39.
levelezési cím: 6090 Kunszentmiklós, Szent Erzsébet tér 11.
3. A TÁRSASÁG ÁLTALI SZOLGÁLTATÁS NYÚJTÁS FELTÉTELEI
A Weboldalon és az Applikációban a Felhasználó a Társaság által nyújtott / közvetített Szolgáltatást rendelheti meg, illetve fizethet rá elő. A Szolgáltatás igénybevétele kizárólag regisztrációval történhet. A Szolgáltatás igénybevételének feltétele a jelen Általános Szerződési Feltételek elfogadása és az adatkezelési tájékoztató tudomásul vétele.
3.1. Regisztráció a Weboldalon és / vagy az Applikációban
3.1.1. A Felhasználó jogosult a Weboldalon és az Applikáción keresztül regisztrálni, mely esetben a regisztráció véglegesítésre / érvényesítésre kerül a Társaság által. A Felhasználó a regisztráció során kijelenti, hogy a jelen Általános Szerződési Feltételeket teljes körűen megismerte és elfogadja, a jelen Általános Szerződési Feltételekben foglalt rendelkezéseket magára nézve kötelezőnek ismeri el. A Felhasználó a regisztráció során szintén kijelenti, hogy a Társaság adatkezelési tájékoztatójának tartalmát teljes körűen megismerte és az adatkezelési tájékoztató tartalmát tudomásul veszi, továbbá, hogy hozzájárul ahhoz, hogy a Társaság a Felhasználó személyes adatait az adatkezelési tájékoztatóban meghatározottak szerinti céllal és feltételekkel kezelje.
3
3.1.2. A Felhasználó a Weboldalon és az Applikáción keresztül történő regisztrációkor köteles az alábbi adatok megadására: teljes név (vezeték és keresztnév), e-mail cím, jelszó, számlázási adatok (számlázási név, írányítószám, város, utca, házszám). A Társaság tájékoztatja a Felhasználót, hogy a regisztráció során köteles valós adatok megadására.
Az értékesítés általános szabályai:
3.1.3. A Szolgáltatás Weboldalon vagy Applikációban feltüntetett díja (ellenértéke) bruttó díj, áfamentes. A Szolgáltatás díja további költségeket nem tartalmaz. A Szolgáltatás díja magyar forintban kerül meghatározásra és feltüntetésre. A Társaság jogosult a Szolgáltatás díjának (ellenértékének) egyoldalú módosítására. Amennyiben a Társaság a Szolgáltatás díját (ellenértékét) módosítja, úgy az új, módosított díj a Weboldalon vagy az Applikációban feltüntetésre kerül. A díjmódosítás előtt megrendelt Szolgáltatás díját az utóbb bekövetkezett módosítás nem befolyásolja.
3.1.4. Amennyiben a Társaság Applikációjában téves díj (ellenérték) került feltüntetésre valamely Szolgáltatás vonatkozásában, úgy a Társaság nem köteles a Szolgáltatást a téves díjon teljesíteni. Ebben az esetben a Társaság jogosult közölni a Szolgáltatás valós díját és a Szolgáltatást ezen a díjon értékesítésre ajánlani, mely díj megismerését követően a Felhasználó jogosult a Szolgáltatást a valós díjon megvásárolni / igénybe venni, vagy indokolás nélkül elállni a vásárlástól.
3.1.5. A Felhasználó a Webodalon és az Applikációban a Szolgáltatásra vonatkozó alábbi információkat ismerheti meg:
– a Szolgáltatás megnevezése,
– a Szolgáltatás fogyasztói árát,
– a Szolgáltatás leírását és jellemzőit.
3.1.6. Amennyiben a Társaság valamely Szolgáltatás vonatkozásában akciós ellenértéket (díjat) alkalmaz, úgy a Társaság a Weboldalon vagy az Applikációban közzéteszi a Szolgáltatásra vonatkozó akciós ellenértéket (díjat). A Társaság az akció feltételeit (mértékét, időtartamát) egyoldalúan jogosult meghatározni.
3.1.7. A Társaság jogosult kuponkódok meghatározására. Az egyes kuponkódokhoz a Társaság különböző tartalmú és ellenértékű szolgáltatásokat jogosult meghatározni, amelyek a Weboldalon vagy az Applikációban beválthatóak, továbbá különöböző típusú kedvezményekre jogosítanak fel.
3.2. A Szolgáltatás megrendelésének (előfizetés) menete az Applikációban vagy a Weboldalon:
3.2.1. A Felhasználó a Stripe oldalán a szükséges adatainak megadásával, előre fizetéssel kiegyenlítheti a Szolgáltatás díját.
3.2.2. A Felhasználó a sikeres vagy sikertelen fizetésről, illetve a Szolgáltatás aktuális állapotáról egyrészt a Weboldalon és / vagy az Applikációban is visszajelzést kap, továbbá visszaigazoló e-mailben is értesítésre kerül.
Amennyiben a Felhasználó a Társaság Weboldaláról vagy Applikációjáról Szolgáltatást rendel meg, úgy a Felek között elektronikus úton megkötött szerződés jön létre, amelyre a 2013. évi V. törvény, illetve az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. 4
3.3. Fizetési feltételek:
Stripe
3.3.1. A Felhasználó a Weboldalon vagy Applikációban megrendelt Szolgáltatás díját előre fizetéssel, a Stripe fizetési rendszerén keresztül teljesítheti a Társaság részére. A Felhasználó fizetése közvetlenül az Stripe által üzemeltetett, a nemzetközi kártyatársaságok szabályai és biztonsági előírásai szerint működő oldalon történik. Amennyiben a Felhasználó Stripe fizetési opcióval fizetni kíván, úgy köteles a bankkártya adatainak megadására a Szolgáltatás ellenértékének (díjának) kifizetése érdekében. A Társaság tájékoztatja a Felhasználót, hogy a biztonságot szem előtt tartva a Stripe folyamatosan nyomon követi és felügyeli az egyes tranzakciókat.
A tranzakció lépései:
3.3.2. A Felhasználó a „Előfizetés” ikonra kattintást követően a Stripe fizetési oldalán, a 3.3.6. pontban írt adatok megadásával kezdeményezheti a díj megfizetésére vonatkozó tranzakciót.
3.3.3. A Felhasználó az adatok megadását követően ellenőrzi azok helyességét.
3.3.4. A tranzakció feldolgozása elindul a banki feldolgozó rendszerekben.
3.3.5. A Felhasználó a fizetés eredményéről e-mail útján is értesítést kap, majd a fizetés megtörténtét követően a Stripe rendszere visszairányítja a Felhasználót a Weboldalra vagy az Applikációba.
3.3.6. A fizetéshez az alábbi bankkártya adatok megadása szükséges:
▪ név;
▪ kártyaszám (a kártya előlapján dombornyomással vagy nyomtatással szereplő, 12 jegyű szám);
▪ lejárati dátum (a kártya előlapján dombornyomással vagy nyomtatással szereplő hh/éé formátumú szám);
▪ érvényességi kód (a kártya hátlapján az aláírási panelen található számsor utolsó három számjegye, amennyiben nem szerepel ilyen kód, az erre vonatkozó mezőt üresen kell hagyni);
▪ Felhasználó és egyes kártyatípusok esetén internetes vásárlási kód.
3.3.8. Ismétlődő Stripe fizetés: ha a Felhasználó az előfizetés során vagy később egy fizetés alkalmával Stripe fizetési módot használ, bizonyos esetekben az automatikus megújítás elérhetővé válhat. A megújítás gyakorisága a Szolgáltatás számlázási és díjfizetési időszakához igazodik. Amennyiben a Felhasználó ezt a fizetési módot választja és hozzájárulásáról nyilatkozik a Stripe oldalán, a számlázási és díjfizetési időszakhoz tartozó díjat a Stripe automatikusan ráterheli a Felhasználó Stripe számlájára és kiegyenlíti az esedékes számlázási és díjfizetési időszakhoz tartozó díjat.
A automata fizetés bármikor törölhető a Társaság weboldalán. A Felhasználó tudomásul veszi, hogy a Társaság nem tájékoztatja a Stripe-ot a Szolgáltatás díjában bekövetkező változásról vagy törlésről, ezért az egyszer engedélyezett Stripe automata fizetés további kezelése a Felhasználó kötelessége és felelőssége.
3.3.10. A Társaság a Szolgáltatás igénybevétele esetén a Felhasználó részére számlát állít ki, melyet a Felhasználó e-mail címére megküldi (a szamlazz.hu weboldal és szolgáltató által). Azzal, hogy a Felhasználó jelen Általános Szerződési Feltételeket a regisztráció során elfogadja, kifejezetten hozzájárul ahhoz, hogy a Társaság a Felhasználó részére számlát állítson ki a (szamlazz.hu weboldal és szolgáltató által). A Társaság által kiállított számlát a Társaság a vonatkozó jogszabályok alapján (az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVIII. törvény, valamint a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény szerint) megőrzi és tárolja, így az a Társaságnál elektronikus úton elérhető. A Társaság által kiállított elektronikus számla minden esetben megfelel az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvényben, a 23/2014. (VI.30.) NGM rendeletben és az egyéb elektronikus számlára vonatkozó jogszabályokban előírt feltételeknek.
3.4. Számlázási és díjfizetési időszak
3.4.1. A Társaság tájékoztatja a Felhasználót, hogy a Szolgáltatásra vonatkozó egyes előfizetések tartalma, ellenértéke eltér(het) egymástól.
3.4.2. A Társaság tájékoztatja a Felhasználót, hogy az első számlázásra és díjfizetésre a regisztrációkor kerül sor. A Társaság tájékoztatja a Felhasználót, hogy ezt követően a számlázás és díjfizetés havonta történik, egy alkalommal. A számlázás és díjfizetés napja minden hónapban az a nap, mely számát tekintve megfelel a Felhasználó első díjfizetése napjának (például: ha a Felhasználó 2024. január 01 napján teljesíti az első díjfizetést a Szolgáltatás vonatkozásában, úgy a következő hónapokban a számlázási és díjfizetési nap mindenkor a hónap 01. napja).
3.4.3. A Társaság tájékoztatja a Felhasználót, hogy a Szolgáltatásra vonatkozó díjat (ellenértéket) minden esetben előre köteles teljesíteni. A Társaság tájékoztatja a Felhasználót, hogy kizárólag azt követően jogosult hozzáférni a Társaság által nyújtott Szolgáltatáshoz (pl.: az előfizetés szerinti tartalomhoz), hogy a jelen ÁSZF szerinti ellenértéket a Társaság részére teljesítette.
3.4.4. Amennyiben a Szolgáltatásra (előfizetésre) vonatkozó szerződés felmondása a jelen ÁSZF-ben meghatározott feltételek szerint nem történik meg az aktuális számlázási és díjfizetési nap előtt, azzal a Társaság felhatalmazást kap arra, hogy a következő számlázási és díjfizetési időszakhoz tartozó díjat felszámítsa (így a Felhasználó által megadott bankkártyát az aktuális tárgyhavi díjjal az aktuális számlázási és díjfizetési napon megterhelje) a jelen ÁSZF-ben meghatározott fizetési módon.
6
3.4.5. A Társaság tájékoztatja a Felhasználót, hogy amennyiben a bankkártyát a jelen ÁSZF-ben meghatározott feltételek szerint regisztrálta a Weboldalon vagy az Applikációban, úgy a tárgyhavi számlázási és díjfizetési időszakban – a Szolgáltatás felmondásáig – a tárgyhavi Szolgáltatásra vonatkozó díj automatikusan levonásra (így a bankkártya megterhelésre) kerül.
3.5. Társaság elállási és felmondási joga
3.5.1. A Társaság tájékoztatja a Felhasználót, hogy amennyiben a Felhasználó a jelen ÁSZF-ben meghatározott fizetési kötelezettségének határidőben nem tesz eleget (vagyis a tárgyhavi díjfizetés nem teljesül), úgy a Társaság egyoldalúan, indoklás nélkül jogosult korlátozni és / vagy megszüntetni a hozzáférést a Szolgálatáshoz (mindaddig, míg a Szolgáltatás ellenértékét a Felhasználó nem teljesíti a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon), vagy egyoldalúan jogosult felmondani a Szolgáltatásra vonatkozó elektronikus szerződést a teljesítetlen díjfizetés napját követően, a teljesítetlen díjfizetésre való hivatkozással, mely felmondás következtében a Társaság mentesül a Szolgáltatás teljesítési kötelezettsége alól.
Társaság a felmondásra vonatkozó nyilatkozatot a Weboldalon, az Applikációban, illetve a Felhasználó által megadott e-mail címen jogosult közölni.
3.6. Felhasználó elállási és felmondási joga
3.6.1. A jelen pontban rögzített elállási jog kizárólag olyan természetes személy Felhasználót illet meg, aki a szakmája, foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül jár el, továbbá a Társaságtól Szolgáltatását igénybe veszi, így fogyasztónak (a továbbiakban: Fogyasztó) minősül.
3.6.2. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet alapján az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén a Fogyasztót a jelen ÁSZF-ben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg.
3.6.3. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében a Felhasználó nem gyakorolhatja az elállásra és felmondásra vonatkozó jogát a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti. Amennyiben Felhasználó a Szolgáltatás teljesítésének megkezdése után, de a Szolgáltatás egészének teljesítése előtt a szerződést felmondja, a Szolgáltató a szolgáltatás teljes díjára jogosult.
3.6.4. A Fogyasztó szabályszerű elállása esetén a Társaság az elállási nyilatkozat kézhezvételét követő 14 napon belül gondoskodik a Szolgáltatás ellenértéknek (díjának) visszatérítéséről. A díj visszatérítése banki átutalás útján történik, a Fogyasztó által az elállási nyilatkozatban megjelölt bankszámlára.
3.6.5. A Szolgáltatásra vonatkozó szerződés (előfizetés) bármikor, indoklás nélkül az adott számlázási és díjfizetési időszak végére felmondható a Felhasználó részéről, mely esetben a Szolgáltatás a már teljesített számlázási és díjfizetési időszak végéig továbbra is elérhető marad.
A Társaság tájékoztatja a Felhasználót, hogy a Szolgáltatásra vonatkozó szerződést (előfizetést) bármikor, indoklás nélkül az adott számlázási és díjfizetési időszak végére az alábbiak szerint tudja felmondani:
(i) a Weboldalon vagy az Applikációban a “felhasználói fiók törlése” lehetőség alatt a Felhasználó törli a regisztrációját, vagy
7
(ii) a Felhasználó a Szolgálatásra vonatkozó szerződést (előfizetését) az info@borsosmarcell.hu e-mail címre történő felmondási nyilatkozattal felmondja.
A Társaság tájékoztatja a Felhasználót, hogy a Társaság részére befizetett ellenérték nem visszatéríthető, és a részleges időszakra szóló előfizetésre vagy nem használt tartalomra vonatkozóan nem jár visszatérítés.
A Társaság tájékoztatja a Felhasználót, hogy amennyiben a jelen pontban rögzített módon felmondja a Szolgáltatásra vonatkozó szerződést (előfizetést), úgy a következő számlázási és díjfizetési időszakban a Szolgáltatásra vonatkozó díj (ellenérték) nem kerül megterhelésre a Felhasználó által meghatározott bankkártyáról.
3.6.6. Amennyiben a Szolgáltatásra (előfizetésre) vonatkozó szerződés felmondása a jelen ÁSZF-ben meghatározott feltételek szerint nem történik meg az aktuális számlázási és díjfizetési nap előtt, azzal a Társaság felhatalmazást kap arra, hogy a következő számlázási és díjfizetési időszakhoz tartozó díjat felszámítsa (így a Felhasználó által megadott bankkártyát az aktuális tárgyhavi díjjal az aktuális számlázási és díjfizetési napon megterhelje) a jelen ÁSZF-ben meghatározott fizetési módon.
3.6.7. Amennyiben a Fogyasztó úgy dönt, hogy a Társaságtól megrendelt bármely Szolgáltatás vonatkozásában a 3.6. bekezdésében rögzített elállási / felmondási jogával élni kíván, úgy azt a 3.6.5. pontban rögzített szerint, illetve a jelen Általános Szerződési Feltételek 6.1. pontjában rögzített postai és / vagy e-mail címre elküldött elállási / felmondási nyilatkozat megküldésével teheti meg. Az elállási / felmondási jog gyakorlására vonatkozó nyilatkozat minta a jelen Általános Szerződési Feltételek M/1 számú mellékletét képezi.
3.6.8. A Fogyasztó kifejezetten tudomásul veszi, hogy a Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállási jogát a jelen 3.6. bekezdésben rögzítetteknek megfelelően gyakorolta.
3.6.9. Amennyiben a Fogyasztó a Társaságnak megküldi elállási nyilatkozatát, úgy a Társaság annak beérkezéséről haladéktalanul tájékoztatja a Fogyasztót.
3.7. Egyéb kérdéskörök
3.7.1. A Társaság tájékoztatja a Felhasználót, hogy a Társaság jogi, anyagi és kártérítési felelősségét – a szándékos bűncselekménnyel okozott károk kivételével – bármilyen jogcímen támasztott anyagi igények tekintetében csak és kizárólag a Szolgáltatás alapján fizetendő ellenérték (díj) összegében korlátozzák.
4. SZELLEMI ALKOTÁSOK
4.1. A Weboldalon és az Applikációban, illetve a Társaság bármely offline és online felületén található bármely, a Társaság által vagy a Társaság javára létrehozott szellemi alkotás, így különösen, de nem kizárólag szerzői jog által védett videó, kép, védjegyoltalomra alkalmas megjelölés, védjegy, szabadalmaztatható találmány (a továbbiakban együttesen: „szellemi alkotás”), továbbá a Társaság által létrehozott vagy megszerzett vagyoni értékű gazdasági, műszaki és szervezési ismeretek és tapasztalatok (a továbbiakban: „know-how”) tulajdonjoga és valamennyi felhasználási vagyoni joga kizárólag a Társaságot illeti.
4.2. Figyelemmel az 4.1. pontra, a Társaság kizárólagosan jogosult a szellemi alkotások és know-how felhasználására, különösen, de nem kizárólagosan az alábbi módokon:
i. átdolgozás, feldolgozás, módosítás, megváltoztatás, bármely más termékben és szellemi alkotásban történő felhasználás;
ii. akár analóg, akár digitális, akár közvetlen, akár közvetett, akár időleges, akár végleges jelleggel történő rögzítés, többszörözés, beleértve kép- és hanghordozón történő rögzítést, másolást számítógéppel vagy elektronikus adathordozóra;
iii. terjesztés, ideértve a bérbeadást, haszonkölcsönbe adást, forgalomba hozatalt, forgalomba hozatalra való felkínálást, tulajdonjog átruházását, a
8
forgalomba hozatal céljából való behozatalt, kereskedelmi célból történő birtoklást is;
iv. nyilvános bemutatás, előadás;
v. kiállítás.
4.3. Az Applikációban és a Weboldalon található bármely anyagot átvenni vagy másolni kizárólag a Társaság előzetes írásbeli hozzájárulásával lehet, emellett az anyag felhasználása során a Társaságra való hivatkozás feltüntetése kötelező. A Társaság fenntartja a jelen pontban rögzített valamennyi jogát a Szolgáltatás összes elemére.
4.4. Amennyiben a Társaság bármely szellemi alkotásának vagy know-howjának felhasználására a Társaság engedélye nélkül kerül sor, úgy a Társaság kötbérre jogosult, melynek mértéke jogsértésenként (jogellenes cselekményenként) 10.000.000,- Ft, azaz tízmillió forint. A Felhasználó a kötbér mértékét kifejezetten elfogadja, annak összegszerűségét a jövőben nem vitatja, ezen jogáról a jelen szabályzat elfogadásával kifejezetten lemond.
5. A TÁRSASÁG FELELŐSSÉGE A SZOLGÁLTATÁS VONATKOZÁSÁBAN
5.1. A Társaság a Felhasználóval kötött elektronikus szerződés alapján, a Weboldalon és Applikációban 99%-os rendelkezésre állást vállal. A Felek a Társaság előzőekben írt 99%-os rendelkezésre álláson felüli felelősségét kizárják.
5.2. A Felek kizárják a Társaság felelősségét a Társaságnak fel nem róható, illetve a Társaság részére más szolgáltatók által nyújtott szolgáltatások üzemzavaraiért és/vagy hibáiért, ideértve különösen, de nem kizárólagosan a hozzáférést akadályozó üzemzavarokat, hibákat.
5.3. Amennyiben a Felhasználó a Weboldalon és az Applikációban történő regisztrációkor helytelen / pontatlan adatokat határoz meg, és ebből kifolyólag a Szolgáltatás teljesítése körében bármely késedelem vagy hibás teljesítés áll be, úgy a Felek a Társaság felelősségét kizárják, tekintettel a Felhasználó által megadott hibás adatokra.
5.4. Amennyiben a Felhasználó a Weboldalt és az Applikációt használni kívánja, úgy a Felhasználó kötelezettsége, hogy a Weboldal és az Applikáció használatához szükséges szoftvereket és hardvereket saját maga részére biztosítsa, a hozzáférés technikai feltételeit megteremtse. A Felek kizárják a Társaság felelősségét a Weboldal és az Applikáció használata vonatkozásában, ha a Weboldal és az Applikáció használatához szükséges szoftverekkel és hardverekkel a Felhasználó nem rendelkezik, továbbá azok beállításai a Weboldal és az Applikáció használatához nem megfelelőek. A Weboldalhoz és az Applikáció használatához szükséges hardverek és szoftverek beállítása a Felhasználó feladata és kötelezettsége.
5.5. A Felhasználó köteles a Társaságot haladéktalanul tájékoztatni, amennyiben a Felhasználó fiókján belül jogosulatlan felhasználásra kerül sor. A Felhasználó felelősséggel tartozik a saját fiókjának illetéktelen használatából eredő, a Társaságnak okozott kárért.
5.6. A Társaság jogosult a Weboldalon és az Applikációban a Felhasználó tevékenységének korlátozására és/vagy valamely Szolgáltatás nyújtásának megtagadására, amennyiben a Felhasználó a jelen Általános Szerződési Feltételeket feltételeket megszegi.
6. ADATTOVÁBBÍTÁSI NYILATKOZAT – Stripe vonatkozásában
A Felhasználó tudomásul veszi, hogy az Társaság, a felhasználói adatbízásában tárolt alábbi személyes adatai átadásra kerülnek Stripe, mint adatfeldolgozó részére. Az adatkezelő által továbbított adatok köre: teljes név (vezeték és keresztnév), e-mail cím, számlázási adatok (számlázási név, írányítószám, város, utca, házszám).
Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a Stripe Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg: https://stripe.com/en-hu
7. ISMÉTLŐDŐ FIZETÉSRŐL SZÓLÓ NYILATKOZAT – Stripe vonatkozásában
A Társaság az alábbiakról tájékoztatja a Felhasználót:
Az ismétlődő bankkártyás fizetés (továbbiakban: „Ismétlődő fizetés”) egy, a Stripe által biztosított bankkártya elfogadáshoz tartozó funkció, mely azt jelenti, hogy a Vásárló (Felhasználó) által a regisztrációs tranzakció során megadott bankkártyaadatokkal a jövőben újabb fizetéseket lehet kezdeményezni a bankkártyaadatok újbóli megadása nélkül. Az Ismétlődő fizetés igénybevételéhez jelen nyilatkozat (Általános Szerződési Feltételek) elfogadásával Ön hozzájárul, hogy a sikeres regisztrációs tranzakciót követően jelen webshopban (www.borsosmarcell.hu) kezdeményezett későbbi fizetések a bankkártyaadatok újbóli megadása és az Ön tranzakciónként hozzájárulása nélkül a Kereskedő (Társaság) által kezdeményezve történjenek.
Figyelem(!): a bankkártyaadatok kezelése a kártyatársasági szabályoknak megfelelően történik. A bankkártyaadatokhoz sem a Kereskedő (Társaság), sem a Stripe nem fér hozzá. A Kereskedő által tévesen vagy jogtalanul kezdeményezett ismétlődő fizetéses tranzakciókért közvetlenül a Kereskedő felel, Kereskedő fizetési szolgáltatójával (Stripe ) szemben bármilyen igényérvényesítés kizárt.
A Felhasználó kijelenti, hogy a jelen tájékoztatót átolvasta, annak tartalmát tudomásul veszem és elfogadja.
8. PANASZ
8.1. Amennyiben a Felhasználó az Applikáció működésével vagy a Társaság tevékenységével kapcsolatban panaszt (a továbbiakban: panasz) kíván előterjeszteni, azt írásban vagy szóban, az alábbi elérhetőségeken teheti meg:
E-mail: info@borsosmarcell.hu
8.2. A panasz bejelentésben a Felhasználó az alábbi adatait, illetve az alábbi körülményeket köteles a Társaságnak megadni:
- panaszos neve,
- panaszos lakcíme,
- panaszos telefonszáma,
- panaszos e-mail elérhetősége,
- panasz leírása, oka,
- panasszal kapcsolatos igény.
8.3. A Társaság a panaszkezelés során a Felhasználó által rendelkezésre bocsátott adatokat az információs és önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény rendelkezéseinek megfelelően kezeli.
8.4. A Társaság a Felhasználó szabályszerűen (jelen szabályzatban meghatározottak szerint) előterjesztett panaszát legkésőbb 30 napon belül megvizsgálja, arra írásban reagál. Amennyiben a Társaság úgy ítéli meg, hogy a panasz alaptalan, úgy azt – az indokok feltüntetése mellett – elutasítja. Amennyiben a Társaság a panaszt megalapozottnak találja, úgy megteszi mindazon intézkedéseket, melyek a panaszban megjelölt sérelmek elhárításához szükségesek.
8.5. Az írásbeli panaszokat – beleértve a személyes megjelenés során előadott panaszról készült jegyzőkönyvet is –, továbbá az azokra adott válaszokat a Társaság öt évig archiválja. A megőrzési idő elteltével az adathordozókat (okiratokat) a Társaság leselejtezi.
8.6. Amennyiben a panasz teljesen vagy részlegesen elutasításra kerül, úgy a Felhasználó hatósági vagy békéltető testület előtt eljárást kezdeményezhet.
10
8.7. Hatósági eljárás:
A Felhasználó panaszának teljes vagy részbeni elutasítása esetén – a fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet alapján – elsőfokon a közigazgatási hatósági ügyekben eljáró járási hivatalhoz, illetve a megyeszékhely szerinti járási hivatalhoz, míg másodfokon az országos illetékességgel rendelkező Pest Megyei Kormányhivatalhoz fordulhat.
A Felhasználó az illetékes és hatáskörrel rendelkező hivatalokról az alábbi weboldalon talál további információkat: http://jarasinfo.gov.hu.
8.8. Békéltető testület előtti eljárás:
A Felhasználó panaszának teljes vagy részbeni elutasítása esetén jogosult az alábbi, választása szerinti békéltető testületekhez fordulni:
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500
Fax száma: (76) 501-538
Név: Mátyus Mariann
E-mail cím: bkmkik@mail.datanet.hu;
Baranya Megyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
Telefonszáma: (72) 507-154
Fax száma: (72) 507-152
Név: Dr. Bodnár József
E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu;
Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775
Fax száma: (66) 324-976
Név: Dr. Bagdi László
E-mail cím: bmkik@bmkik.hu;
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
Fax száma: (46) 501-099
Név: Dr. Tulipán Péter
E-mail cím: kalna.zsuzsa@bokik.hu;
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Név: Dr. Baranovszky György
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu;
Csongrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Fax száma: (62) 426-149
Név: Dékány László, Jerney Zoltán
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu; 11
Fejér Megyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: (22) 510-312
Név: Kirst László
E-mail cím: fmkik@fmkik.hu;
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217
Fax száma: (96) 520-218
Név: Horváth László
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu;
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Telefonszáma: (52) 500-749
Fax száma: (52) 500-720
Név: Dr. Hajnal Zsolt
E-mail cím: info@hbkik.hu;
Heves Megyei Békéltető Testület
Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék
Fax száma: (36) 323-615
Név: Pintérné Dobó Tünde
E-mail cím: tunde@hkik.hu;
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefonszáma: (56) 510-610
Fax száma: (56) 370-005
Név: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit
E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu;
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszáma: (34) 513-010
Fax száma: (34) 316-259
Név: Dr. Rozsnyói György
E-mail cím: kemkik@kemkik.hu;
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a
Telefonszám: (32) 520-860
Fax száma: (32) 520-862
Név: Dr. Pongó Erik
E-mail cím: nkik@nkik.hu;
Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.
Telefonszáma: (1)-269-0703
Fax száma: (1)-269-0703
Név: dr. Csanádi Károly
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu 12
Somogy Megyei Békéltető Testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefonszáma: (82) 501-000
Fax száma: (82) 501-046
Név: Dr. Novák Ferenc
E-mail cím: skik@skik.hu;
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180
Fax száma: (42) 311-750
Név: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin
E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu;
Tolna Megyei Békéltető Testület
Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefonszáma: (74) 411-661
Fax száma: (74) 411-456
Név: Mátyás Tibor
E-mail cím: kamara@tmkik.hu;
Vas Megyei Békéltető Testület
Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszáma: (94) 312-356
Fax száma: (94) 316-936
Név: Dr. Kövesdi Zoltán
E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.
Telefonszáma: (88) 429-008
Fax száma: (88) 412-150
Név: Dr. Óvári László
E-mail cím: vkik@veszpremikamara.hu
Zala Megyei Békéltető Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
Telefonszáma: (92) 550-513
Fax száma: (92) 550-525
Név: dr. Koczka Csaba
E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu
Amennyiben a Felhasználó a bírósági vagy hivatali jogvitát el kívánja kerülni, úgy az Applikáció működésével vagy a Társaság tevékenységével kapcsolatos panaszával jogosult a békéltető testülethez fordulni. A békéltető testület elsődleges feladata, hogy a Társaság és a Felhasználó közötti jogvita rendezése során közreműködjön, a felek között egyezséget hozzon létre.
8.9. Egyéb panasszal kapcsolatos eljárási lehetőségek:
A Felhasználó a panaszának teljes, vagy részbeni elutasítása esetén jogosult tovább az Európai Uniós online vitarendezési platform igénybevételére.
Elérhetőség: http://ec.europa.eu.odr.
a. Bírósági fórum:
Amennyiben a Felhasználó panaszával kapcsolatos eljárás nem vezetett eredményre, úgy a Felhasználó a jogvita rendezése céljából jogosult az illetékességgel rendelkező bírósághoz fordulni. 13
9. VEGYES RENDELKEZÉSEK
9.1. Ha a szerződési feltételek bármelyike érvénytelenné válik, vagy hatályát veszti, az érvénytelen rendelkezések helyébe azok a rendelkezések kerülnek bevezetésre, amelyeknek értelme a lehető legközelebb áll az érvénytelen rendelkezéséhez. Egy rendelkezés érvénytelensége vagy hatályon kívül helyezése nem érinti a többi rendelkezés érvényességét. A jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Általános Szerződési Feltételek értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”), illetve az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
Budapest, 2023. november 21. 14
M/1 számú melléklet
Elállási nyilatkozat minta
T.
Borsos Marcell egyéni vállalkozó
Alulírott
Név: ________________________
Születési név: ________________________
Születés helye, ideje: ________________________
Anyja neve: ________________________
Lakcíme: ________________________
jelen nyilatkozat aláírásával kijelentem, hogy gyakorlom az elállási jogomat az alábbi szolgáltatásra vonatkozó szerződés vonatkozásában:
Szerződéskötés (regisztáráció) időpontja: ________________________
Szolgáltatás számlájának száma: ________________________
Fogyasztó számlavezető bankja: ________________________
Fogyasztó bankszámlaszáma: ________________________
Elállás napja: ________________________
Egyéb: ________________________
Kelt: ________________
Fogyasztó aláírása: ________________________
Fogyasztó neve: ________________________ 15
Felmondási nyilatkozat minta
T.
Borsos Marcell egyéni vállalkozó
Alulírott
Név: ________________________
Születési név: ________________________
Születés helye, ideje: ________________________
Anyja neve: ________________________
Lakcíme: ________________________
jelen nyilatkozat aláírásával kijelentem, hogy gyakorlom a felmondási jogomat az alábbi szolgáltatásra vonatkozó szerződés vonatkozásában:
Szerződéskötés (regisztáció) időpontja: ________________________
Felmondás napja: ________________________
Egyéb: ________________________
Kelt: ________________
Felhasználó aláírása: ________________________
Felhasználó neve: ________________________